Homeopatia to nie lekarstwo!

PAP | dodano: 2011-04-08 (15:05) 20 opinii Homeopatia to nie lekarstwo! (fot. sxc.hu)   A A A
Preparaty homeopatyczne nie powinny być określane jako produkty lecznicze. To wprowadzanie w błąd pacjentów - uważa Naczelna Rada Lekarska, która wystosowała w tej sprawie apel do parlamentu i ministra zdrowia.

"Nazwa produkt leczniczy wprowadza pacjenta w błąd. Jeśli produkty homeopatyczne mają charakter leczniczy, powinny przejść procedurę jak inne produkty tego typu. Jeśli taka procedura nie jest zasadna, bądź nie jest możliwa do przeprowadzenia, produkt leczniczy homeopatyczny nie powinien być objęty zapisami Prawa farmaceutycznego" - czytamy w stanowisku NRL.

NRL ocenia negatywnie stosowanie homeopatii przez lekarzy. Podkreśla, że jest coraz więcej dowodów, iż homeopatię należy zaliczać do tzw. medycyny alternatywnej, która "proponuje stosowanie bezwartościowych produktów o niezweryfikowanym naukowo działaniu". W ocenie Rady lekarze, organizacje lekarskie, uczelnie medyczne, które popularyzują homeopatię, działają w sprzeczności z Kodeksem Etyki Lekarskiej.

Nie jest to pierwsze krytyczne stanowisko NRL dotyczące homeopatii. Wcześniejsze zostało zaskarżone do UOKiK przez producentów produktów homeopatycznych. Oskarżyli oni Radę o naruszenie zasad wolnej konkurencji na rynku leków.

Rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch mówiła pod koniec lutego 2011 r., że Urząd od 28 stycznia prowadzi postępowanie antymonopolowe, w którym sprawdza, czy na rynku sprzedaży leków homeopatycznych przepisywanych na receptę mogło dojść do ograniczenia konkurencji. Komentując to prezes NRL Maciej Hamankiewicz mówił, że dziwi go fakt, iż UOKiK usiłuje wskazywać samorządowej instytucji, jaką jest Naczelna Izba Lekarska, w jaki sposób leczyć.

Homeopatia, metoda wprowadzona w XIX wieku przez Samuela Hahnemanna, polega - w uproszczeniu - na leczeniu chorób mikroskopijnymi dawkami silnie działających substancji, które w dużych dawkach wywołują objawy tychże chorób. Jej zwolennicy twierdzą, że im mniejsza dawka, tym większy efekt. Krytycy wskazują, że substancje czynne stosowane w środkach homeopatycznych bywają tak rozcieńczone, że ich stężenie wynosi "zero".(PAP)

pro/ bos/ krf/
oceń
3
5
Podziel się

Zobacz więcej w serwisach

Zobacz więcej w serwisach

Zobacz więcej w serwisach WP

Pytamy.pl

Pytamy.pl

Kobieta

Wiadomości

KobiecyPoradnik.pl

KobiecyPoradnik.pl

KobiecyPoradnik.pl

KobiecyPoradnik.pl



Opinie

Pozostało znaków: 4000

[Pokaż regulamin]

REGULAMIN

Ocena: -1 [15]
~gosc [2011-04-10 11:58]

Homeopatia to nie jest lekarstwo. To specyfik szkodzący człowiekowi.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +3 [5]
~marcin [2011-05-05 12:28]

Wreszcie Naczelna Rada Lekarska stanęła po stronie rozumu i prawdy, a nie głupoty i oszustwa. To nie jest sprawa obojętna, jak niektórzy myślą, jakie leki sie sprzedaje w aptekach. Całkowicie niemoralne jest proponowanie i sprzedawanie człowiekowi choremu, który przecież potrzebuje pomocy, czegoś, co w ogóle nie leczy. Do czego to może doprowadzić? Należy raz zrozumieć, "leki" homeopatyczne nie są lekami, nie zawieraja czynnika leczącego. Jest to woda albo cukier. Wmawianie człowiekowi choremu, że ma brać coś takiego jest oszustwem, podobnie jak żądanie za to pieniędzy. Jeśli istnieje w Polsce ciemnogród, to właśnie homeopatia jest elementem tego ciemnogrodu. To bazowanie na ludzkiej niewiedzy. Sprzedawanie czegoś takiego powinno być nie tylko zabronione, ale i karalne!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: -4 [8]
~Marta23 [2011-04-11 16:42]

Ja dokładnie nie wiem jak to działa i nie wnikam, ale na moim przypadku muszę potwierdzić, że to działa. Mówicie, że placebo itp? Nawet gdyby to nadal pomaga, a to jest najważniejsze. Pani doktor, która mnie prowadziła wyjaśniła mi dlaczego jest taki atak na homeopatię. Jest kilka dużych koncernów farmaceutycznych oferujących 'zwykłe' leki. Zgarniają ogromne pieniądze. A teraz pojawia się taka homeopatia, odnosi coraz większe sukcesy i staje się popularna i zaczyna coraz więcej zabierać z tortu zwanego branżą medyczną. A starym koncernom się to nie podoba i zaczynają atakować homeopatię wszystkimi możliwymi drogami.

odpowiedz

Ocena: -2 [8]
~EWA [2011-04-10 15:57]

NRL przestałaby się w końcu NAS ośmieszać na cały świat, zachowując takie stanowisko w sprawie homeopatii. Wiele uczelni medycznych na całym świecie w programach nauczania, obok metod konwencjonalnych, mają również metody alternatywne pomagania chorym i jedno z poczesnych miejsc zajmuje właśnie homeopatia. Proponuję trochę zagłębić się w temat i starać się zrozumieć, że to czysta biofizyka /wibracje/, a człowiek /jak i cala przyroda/jest skomplikowanym układem bioelektrycznym. Za przykład zrozumienia tematu może posłużyć choćby rodzina królewska Wlk.Brytanii, która przez dziesiątki lat korzysta właśnie z pomocy homeopatów. To, że czegoś nie widać, nie znaczy, że nie działa. Bo, czy ktoś widział choćby np, prąd??? A działa? Chociaż fizycy wg stanu obecnej wiedzy już wyjaśnili, że nawet w dużych rozcieńczeniach zachowane są wibracje podstawowej substancji. A organizmowi człowieka wystarczy śladowa ilość odpowiedniej substancji, aby pobudzić w nas naturalne mechanizmy obronne, co właśnie ma za zadanie, i co czyni homeopatia. Przecież stan "normalny" człowieka jest zakodowany NA ZDROWIE i preparatami homeopatycznymi właśnie możemy je również przywrócić. Primum non nocere. I KAŻDA METODA, uważam, jest DOBRA, o ile osiągamy cel, czyli odzyskujemy ZDROWIE.

odpowiedz

Ocena: -3 [5]
~bart [2011-04-10 13:42]

Jako 3-5 letnie dziecko (nie pamiętam dokładnie ile miałem lat) chorowałem na szmery serca. Rodzice zabrali mnie do pewniej pani doktor z Gniezna, o której było kiedyś głośno nie pamiętam niestety z jakiego było to powodu, ale za to doskonale pamiętam, że wyleczyła mnie ze szmerów właśnie lakami homeopatycznymi w dość szybkim czasie.Z tego wszystkiego wynika, że homeopatia jednak działa, bo nie leczone szmery serca same z siebie nie mijają. W późniejszych latach również byłem leczony homeopatycznie na różne zwykłe przewlekłe choroby, na jakie najczęściej choruje zwykły człowiek, również z dobrymi skutkami.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: -3 [5]
~Similibus [2011-04-10 14:23]

Teraz wiem dlaczego kosmici nie chca wyladowac na ZIEMI. Mimo przewagi technologicznej ich medydycuna nie byla by zaaprobowana, gdyz nie spelnia wymoganych testow NRL i im podobnych w innych krajach. Kosmici nie mogli by leczyc nawet swoich, bo nikt by nie wiedzial jak to dziala a ich leki nie sa w katalogach aptecznych.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: -4 [6]
~Tere [2011-04-10 14:31]

Ja od lat leczę dzieci i siebie lekami homeopatycznymi i zawsze skutkują dlaczego nagle zaczęto to negować czyżby spadła ilość sprzedawanych rozleklamowanych a nic nie pomagających leków??? Nigdy nie odstapię od homeopatycznych leków.Wszystkim radzę wypróbować naprawdę w niejednym przypadku zastępują szkodliwy antybiotyk tylko trzeba zapytać lekarza albo w dobrej aptece szukać porady. Życzę zdrówka.!!!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [4]
~bart [2011-04-10 13:40]

Jako 3-5 letnie dziecko (nie pamiętam dokładnie ile miałem lat) chorowałem na szmery serca. Rodzice zabrali mnie do pewniej pani doktor z Gniezna, o której było kiedyś głośno nie pamiętam niestety z jakiego było to powodu, ale za to doskonale pamiętam, że wyleczyła mnie ze szmerów właśnie lakami homeopatycznymi w dość szybkim czasie.Z tego wszystkiego wynika, że homeopatia jednak działa, bo nie leczone szmery serca same z siebie nie mijają. W późniejszych latach również byłem leczony homeopatycznie na różne zwykłe przewlekłe choroby, na jakie najczęściej choruje zwykły człowiek, również z dobrymi skutkami.

odpowiedz

Ocena: -2 [4]
~R.ANIA [2011-04-10 13:30]

Tę głupią opinię napisał laik, który jeszcze nie potrzebował ich pomocy. POLPRAZOLEM OSŁABIŁAM MIĘŚNIE, POTŁUKŁAM SIĘ DOTKLIWIE, A ON NIC NIE POMÓGŁ. DUODENOHELL - homeopatyczny LEK B. POMAGA, PRZYNOSI ULGĘ I NIE DZIAŁA UJEMNIE!!! Nie pasują Ci, to nie bierz!!!

odpowiedz

Ocena: -4 [4]
~I. [2011-04-10 13:17]

coś mi się wydaje, że firmy farmaceutyczne nie maja takich zysków, jak liczyły. Więc zaczyna się nagonka na homeopatie. Nie rozumiem kogo to obchodzi, w jaki sposob chcemy sie leczyc i dlaczego ktos ma mi to narzucac? W Szwajcarii leczenie homeopatyczne jest zagwarantowane konstytucyjnie :) Poza tym wystarczy przejsc sie do pierwszej lepszej przychodni, z byle katarkiem, żeby na dzień dobry dostac sterydy i antybiotyk. Raczej takie podejscie do leczenia jest niebezpieczne. Homeopatia daje organizmowi szanse na wyksztalcenie mechanizmow obronnych, ktore wiekszosc farmaceutykow oslabia lub niszczy. Wiadomo, ze w skrajanych wypadkach bez antybiotyku czy silniejszych lekow sie nie obejdzie. Grunt to znalezc rozsadny srodek.

odpowiedz

Ocena: +5 [13]
~prymulka [2011-04-10 12:54]

Popieram homeopatia to nie lekarstwo tylko placebo.

odpowiedz

Ocena: +2 [10]
~prymulka [2011-04-10 12:53]

Popieram homeopatia to nie lekarstwo tylko placebo.

odpowiedz

Ocena: -2 [8]
~LUCY [2011-04-10 11:54]

Każdy z nas powinien mieć prawo wyboru leczenia swoich najbliższych.. Ja leczę swoje dzieci od 12 lat wyłącznie homeopatycznie. To najlepszy dowód na to, ze homeopatia pomaga!!! Aż boję się pomyśleć, ile antybiotyków musiałyby przyjąc moje dzieci, gdybym polegała na leczeniu "tradycyjnym". Poza tym spójrzcie na kraje zachodnie - kraje skandynawskie, Niemcy, Francję, tam homeopatia jest powszechnie stosowana. Rada Lekarska boi sie po prostu spadku swoich zysków, bo coraz więcej ludzi , również spośród moich znajomych, wybiera tę zdrową metodę leczenia. Polecam wszystkim!

odpowiedz

Ocena: -2 [8]
~franka [2011-04-10 11:41]

Homeopatia to autosugestia? To dlaczego nawet niemowlęta i zwierzęta reagują na LEKI homeopatyczne? (nadal będę je nazywała LEKAMI)

odpowiedz

Ocena: -1 [15]
~ptyrozaur [2011-04-08 21:58]

= Woda ma pamięć = i DNA. Myśl tworzy rzeczywistość. 99,9% ludzi myśli odwrotnie czyli materialnie a to wielki błąd ludzkości. Każdy ma siłę leczyć się sam ale nabicie do głów od dziecka medycyny akademickiej i naukowej tudzież teorii Darwina wypacza indywidualne myślenie. Nie wielu nie korzysta z tych tzw.nowoczesnych leków a uważani są za mistyków,świętych ect. KAŻDY to potrafi,uwierzcie jestem tego przykładem. ps. żadna religia nie ma nic wspólnego bo to wymysł ludzki dla manipulowania motłochem.

odpowiedz