Kawa chroni przed rakiem piersi

PAP | dodano: 2011-05-12 (10:35) 0 opinii Kawa chroni przed rakiem piersi (fot. Thinkstockphotos)   A A A
Kobiety, które pij± dużo kawy mog± być mniej narażone na jeden z rodzajów raka piersi - informuje pismo "Breast Cancer Research".

Szwedzki zespół, którym kierował prof. Per Hall z Karolinska Institutet przeanalizował dane dotycz±ce 6000 kobiet. Okazało się, że wypijanie więcej niż pięciu filiżanek kawy dziennie zmniejsza o połowę ryzyko zapadnięcia na agresywn± postać raka piersi, w której nie występuj± receptory dla estrogenów. Taki rak stanowi około jednej czwartej wszystkich przypadków nowotworów piersi i jest bardzo odporny na leczenie, a co za tym idzie - niebezpieczny.

Komentuj±cy te wyniki eksperci twierdz± jednak, że badania wymagaj± powtórzenia, a pragn±ce zmniejszyć ryzyko kobiety zamiast pić mnóstwo kawy powinny raczej skoncentrować się na zdrowym stylu życia - mało alkoholu, dużo ruchu i wła¶ciwa masa ciała.

Szwedzcy naukowcy postanowili głębiej zbadać zwi±zek między kaw± a rakiem piersi. Nie wiadomo, który z wielu składników kawy mógłby mieć ewentualnie działanie przeciwnowotworowe.(PAP)

pmw/ agt/
oceń
3
2
Podziel się

Zobacz więcej w serwisach

Zobacz więcej w serwisach

Zobacz więcej w serwisach WP

Kuchnia

Kuchnia

Kuchnia

Kuchnia

Kuchnia

Kuchnia

Kuchnia

Kuchnia



Opinie

Pozostało znaków: 4000

[Pokaż regulamin]

REGULAMIN

Ten materiał nie ma jeszcze żadnej opinii. Twoja może być pierwsza!