Nie warto być abstynentem

PAP | dodano: 2010-05-20 (13:20) 2 opinii Nie warto być abstynentem (fot. Jupiterimages)   A A A
Okazało się, że według statystyk stan zdrowia osób, które piją małe i umiarkowane ilości alkoholu jest zwykle lepszy niż osób, które nie piją wcale - informują naukowcy z Francji na łamach pisma "European Journal of Clinical Nutrition".

Wyniki badań wskazują, że wpływ alkoholu na poprawę zdrowia nie jest bezpośredni, chodzi tu głównie o łagodzenie stresu oraz wyższą aktywność fizyczną i status towarzyski osób pijących okazjonalnie.

Boris Hansel wraz z kolegami z Assistance Publique Hopitaux de Paris badał dane na temat spożywania alkoholu i zdrowia 149, 773 osób. Naukowcy podzielili uczestników na cztery grupy - całkowitych abstynentów, osoby pijące mało, umiarkowanie oraz dużo alkoholu.

Po analizie danych okazało się, że ludzie pijący mało lub umiarkowanie są zdrowsi, niż abstynenci i pijący dużo. Panowie pijący umiarkowane ilości alkoholu mieli obniżone ryzyko zachorowania na serce i depresję, byli mniej zestresowani i mieli niższy indeks masy ciała, a ponadto sprawniejsze płuca i byli bardziej aktywni fizycznie. Podobnych obserwacji dokonano w grupie kobiet pijących umiarkowane ilości alkoholu - statystycznie miały one niższe ciśnienie krwi i mniejszy obwód talii.

Co bardzo ważne, jak wykazały wyniki badania spożywanie alkoholu w umiarkowanych ilościach jest bardzo dobrym ogólnym wskaźnikiem dobrego statusu socjalnego, co najprawdopodobniej wpływa na dobry stan zdrowia badanych.

Naukowcy odnotowali również, że picie alkoholu znacząco zwiększa stężenie lipoprotein o wysokiej gęstości tzw. HDL (czyli cząsteczek transportujących cholesterol i obniżających jego poziom) w surowicy krwi. Niemniej jednak ich zdaniem nie można jednoznacznie wykazać ochronnego wpływu alkoholu i HDL na układ krwionośny i serce. (PAP)

kdo/ tot/
oceń
3
2
Podziel się

Zobacz więcej w serwisach

Zobacz więcej w serwisach

Zobacz więcej w serwisach WP

Pytamy.pl

Facet

Pytamy.pl

Pytamy.pl

Pytamy.pl

Pytamy.pl

Pytamy.pl

Pytamy.pl



Opinie

Pozostało znaków: 4000

[Pokaż regulamin]

REGULAMIN

Ocena: 0 [0]
~Kamil [2011-12-18 21:43]

Piwo-czyści nerki i w ogole cały organizm bo jest moczopędne,jest świetnym żródłem polifenoli ktore pochodza ze słodu i chmielu. Wódka-bardoz dobra na zoladek,trawienie,ładnie rozgrzewa. Czerwone wino-słyszeliście o francuskim paradoksie?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~fd [2010-05-25 10:11]

Alkohol
Nie wiem, czy jest to regułą, ale osoby całkowicie nie pijące lub ci, którzy przesadzają, rzucają się w oczy.

odpowiedz