Kieszonkowa czarna dziura

nature | dodano: 2009-10-22 (00:30) 55 opinii Kieszonkowa czarna dziura (fot. NASA)
Dwóch fizyków z Uniwersytetu w Nanjing, w Chinach stworzyło czarną dziurę zdolną do pochłaniania promieniowania mikrofalowego i jego konwersji w ciepło.

Urządzenie o średnicy zaledwie 22 centymetrów zbudowano ze słynnych już metamateriałów. To dzięki nim na początku tego roku zaprezentowano pierwszą strukturę, która umożliwiła ukrycie obiektu przed szerokim zakresem częstotliwości zapewniając mu niewidzialność. Wynika to z niezwykłych właściwości metamateriałów umożliwiających zakrzywienie fali elektromagnetycznej. Stosuje się je do produkcji ultra czystych soczewek. W najnowszym eksperymencie zastosowano je do budowy „czarnych dziur”.

Tradycyjnie, czarną dziurą określane są obiekty o olbrzymim polu grawitacyjnym, które absorbują wszystko co znajdzie się w jego zasięgu. Czarna dziura znajdująca się w centrum naszej galaktyki waży około 3,6 miliona razy więcej od Słońca i zagina przestrzeń wokół siebie. Światło przelatujące zbyt blisko może zostać w niej uwięzione na zawsze.

“Czarna dziura” opisywana w eksperymencie, również zagina światło, ale robi to w nieco inny sposób. Zamiast grawitacji, opiera się na serii metalicznych rezonatorów ułożonych w 60 współśrodkowych okręgów. Rezonatory wpływają na elektryczną i magnetyczną składową pola przelatującej fali, sprawiając, że zagina się w kierunku centrum dziury. Światło krąży po coraz węższej spirali, a kiedy dotrze do dwudziestu wewnętrznych warstw, zbudowanych z innego rodzaju rezonatorów, zamienia się w ciepło. Na razie urządzenie potrafi zaginać fale elektromagnetyczne z zakresu promieniowania mikrofalowego.

1 2 z 2

~Maczo. 2009-10-27 (18:45) 7 lat 9 miesięcy 22 dni 14 godzin i 21 minut temu

Moja rodzina to Czarna dziura mówi
na moją kochankę, że niby wszystko ode mnie pochłania a oni głodują

~Dominik W. 2010-02-20 (08:00) 7 lat 5 miesięcy 30 dni 1 godzinę i 6 minut temu

Uzupełnienie.
Niski wzrost posiada też swoje zalety Bo można podglądać wysokie kobiety. Teleskopów tu nie trzeba Aby zbliżyć się do nieba. Starczy tylko spojrzeć w górę Aby ujrzeć czarną dziurę.

~Dominik W. 2010-02-20 (07:50) 7 lat 5 miesięcy 30 dni 1 godzinę i 16 minut temu

Znacznie bliżej.
Ja osobiście widziałem nie jedną niezłą czarną dziurę która ma niesamowitą silę przyciągania ciągle mnie do niej ciągnie.Dominik W.

~gka 2010-02-16 (08:47) 7 lat 6 miesięcy 3 dni i 19 minut temu

czarna dziura nie "waży"
ona ma masę; jak wszystko inne zresztą, jeśli nie znajduje się na Ziemi.. "waga" odnosi się do ziemskiej siły grawitacji..

~Rękawpysk 2009-10-26 (22:37) 7 lat 9 miesięcy 23 dni 10 godzin i 29 minut temu

90% wszystkiego wynaleźli Chińczycy!
Większość z tego co nas otacza to wytwór chińskiego rozumu. Przez 5000 lat to oni dominowali, a ostatnie 200 lat to był tylko niewielki kryzys. Chiny do przodu!!!

~marekmareki 2010-01-25 (18:27) 7 lat 6 miesięcy 24 dni 14 godzin i 39 minut temu

Dziwne..żarcie w mojej mikrofalówce też pochłania
promieniowanie mikrofalowe i zamienia je w ciepło:D

~Odkrywca 2010-01-24 (19:45) 7 lat 6 miesięcy 25 dni 13 godzin i 21 minut temu

Czarna dziura?
To przecież PO i PiS! Prawdziwa antymateria.

~Bywalec Agencji 2010-01-24 (19:42) 7 lat 6 miesięcy 25 dni 13 godzin i 24 minuty temu

Czarna dziura?
Znam jedną taką!

~makaron 2009-11-01 (21:45) 7 lat 9 miesięcy 17 dni 11 godzin i 21 minut temu

bzdura to nie jest czarna dziura
nie wyprodukowali zadnej antymaterji tylko bawia sie swiatlem.poczytajcie o tym odkryciu u zrodel.

~filemon 2009-11-15 (00:48) 7 lat 9 miesięcy 4 dni 8 godzin i 18 minut temu

Od czarnej dziury, po życie wieczne
Nie wiem, co „stworzyło dwóch fizyków z Uniwersytetu w Nanjing w Chinach”, ale na pewno nie jest to czarna dziura w rozumieniu: przeciwieństwo fizyczności światła - jego cech fizycznych którymi są: przestrzeń, masa, czas i energia. Światło, które posiada przestrzeń, masę, czas i energię to elementarna materia. Czarna dziura, to przeciwieństwo przestrzeni, masy, czasu i energii, czyli antyprzestrzeń, antymasa, antyczas i antyenergia, razem antyświatło. Antyświatło, to antymateria. Antymateria – jasnego światła, to czarna dziura, lub czarna, ciemna materia. To prawda, że antymateria, skoro jest przeciweństwem materi, to się materii przeciwstawia. Skoro się przeciwstawia, to posiada siłę. Jak antymateria może posiadać siłę, skoro jest antyenergiczna, antymasowa, antyczasowa, antyprzestrzenna. Otóż będąc anty w stosunku do światła, jednak jest bytem. Bytem przeciwstawnym do światła. Jakie jest światło: silne, skupione, energiczne, ekspansywne. Jaka jest antymateria? Słaba, rozproszona, potencjalna, grawitacyjna. Co to znaczy grawitacyjna? To, że jej siła wynika z jej ciężkości. A ponieważ jest maksymalnie rozproszona, zatem jest lekka i spadanie jest powolne. Rozproszona, lekka antymateria, czyli czarna dziura wypełnia całą przestrzeń Wszechświata z wyjątkiem tej przestrzeni którą zajmuje materia. Materia z antymaterią ciągle się ściera i miesza, przenikają się wzajemnie i zwalczają. Najlepiej widać to na przykładzie dnia i nocy, które są uwięzioną materią i antymaterią w obrębie Kuli Ziemskiej. Grawitacja, to siła antymaterii. Antymateria i jej ciężkość, która się objawia w grawitacji, to jedno i to samo. Antymateria jest grawitacją, a grawitacja jest antymaterią światła. Antymateria ciągle grawituje, czyli spada. Spada tak długo, aż natrafi na ekspansywne, energiczne światło, np. Słońce. „Czarna dziura”, antyenergia, która „Chińskim naukowcom zmienia się w ciepło” na pewno nie jest antymaterią światła. Jeśli tak twierdzą, Oni, i Ci, którzy dają im wiarę, nie mają pojęcia o istocie czarnej dziury, materii i antymaterii.W ciepło, czyli energię cieplną zamienia się tylko i wyłącznie energia. Mówi o tym zasada zachowania energii, którą „fizycy z Uniwersytetu”, zapewne znają, ale chyba jej nie rozumieją. Antyenergia, czyli czarna dziura, owszem zamienia się w antyenergię, czyli w „energię”, ale tę poniżej zera bezwzględnego. Zero bezwzględne, czyli ok. -273 st. C. to granica między energią, a antyenergią, między przestrzenią, a antyprzestrzenią, między czasem, a antyczasem, między materią a antymaterią. Poniżej zera krytycznego, światło, dzień, energia nie występuje. Poniżej zera krytycznego, światło nie dociera, granicy tej światło nigdy nie przekroczyło i nie przekroczy,a jeśli dotrze do granicy, to jest bezwzględnie wchłaniane, a wraz z nim jego energia, czas, przestrzeń, masa. Naukowcy, którzy zero bezwzględne przekroczą, znajdą się po drugiej stronie życia, czyli w krainie śmierci. Gdy człowiek umiera, odchodzi ze stanu biologii świadomej. Nadal żyją jego elementarne cząstki jako biologia nieświadoma, przyroda, fizyka. Umiera, to nie znaczy „przechodzi do krainy śmierci”, lecz przechodzi w inny stan życia. Dlatego słuszne jest twierdzenie, że istnieje życie wieczne. Co raz wydostało się z krainy śmierci, to nigdy tam nie powróci. Nie jest w stanie przekroczyć fizycznej bariery zera bezwzględnego. Palone ludzkie szczątki do tej granicy się nie zbliżają. Odwrotnie, energia w nich zawarta łączy się w procesie spalania z energią światła, ze światłem. Życie wieczne, to wieczna energia, to wiekuiste światło które nam świeci na wieki wieków, Amen.

~Piotreeek 2009-11-01 (21:56) 7 lat 9 miesięcy 17 dni 11 godzin i 10 minut temu

A jak się okaże że,
te urządzenia będą pobierać za dużo światła i wokoło będzie szaro.

~avo 2009-10-29 (07:47) 7 lat 9 miesięcy 21 dni 1 godzinę i 19 minut temu

czy grozi nam zagłada
jakie jest prawdopodobieństwo uwięzienia słońca w "czarnej dziurze" która znajduje się w naszej galaktyce októrej mowa w tym tekście i wogóle jak realne są zagrożenia stwarzane przez "czarne dziury" czy to tylko s-f.

~Icek 2009-10-26 (10:22) 7 lat 9 miesięcy 23 dni 22 godziny i 44 minuty temu

Dokładnie to samo robi zwykła soczewka ..
Wielkie ajwaj dla wieśniaków ..

~Rękawpysk 2009-10-26 (18:12) 7 lat 9 miesięcy 23 dni 14 godzin i 54 minuty temu

Chińczycy wynaleźli z 95% wszystkiego co widzicie
Teraz po 200 latach kryzysu spośród 5000 lat świetności znowu wracają na tron! Chwała im za to! Chiny zdobywcą świata!

~muzyk 2009-10-26 (10:14) 7 lat 9 miesięcy 23 dni 22 godziny i 52 minuty temu

nie rozumiem
czy ktos madry moglby mi to przetlumaczyc na ludzki? Jakie zastosowanie moze byc z takiego urzadzenia. Chodzi mi o praktyczne zastosowanie ewentualnie w przemysle, czy w domu. Dziekuje z gory!

człowiek pająk 2009-10-26 (14:09) 7 lat 9 miesięcy 23 dni 18 godzin i 57 minut temu

moze jakiś filmik by pokazali
jak wyglada ta czarna dziura, bo chyba myslimy o dwoch roznych rzeczach :):)):)

~masterpit 2009-10-26 (10:31) 7 lat 9 miesięcy 23 dni 22 godziny i 35 minut temu

moze nie domowe, ale militarne
Taka "czarna dziura" może sprawić, ze samoloty staną się całkowicie niewidzialne dla radarów. Ponadto może zakłócać transmisje radiowe. Mnóstwo rożnych zastosowań. To, ze nie ma zastosowania w gospodarstwie domowym to nikogo nie interesuje.

~Zenit 2009-10-26 (10:28) 7 lat 9 miesięcy 23 dni 22 godziny i 38 minut temu