booking z bonem turystycznym

Ze względu na panującą pandemię koronawirusa SARS-CoV2, wiele branż i sektorów gospodarki ucierpiało, jednakże nigdzie straty nie były tak wielkie jak w hotelarstwie. Z tego powodu rząd przygotował dla obywateli Polski bony 500 zł na dziecko, do wykorzystania w turystyce, szczególnie zaś do zapewnienia rodzinie usług noclegowych. Jak jednak zgłosić swój obiekt do programu i skorzystać z możliwości, jakie daje booking z bonem turystycznym? Czy to opłacalne i naprawdę pozwoli w trakcie sezonu odrobić najpoważniejsze straty?

Miejsc noclegowych obsługujących bon jest stosunkowo niewiele

Od kilku do kilkudziesięciu procent, zależnie od województwa. Natomiast pobranych przez potencjalnych klientów bonów są miliony, dlatego rezerwacja z bonem turystycznym to pewność pełnego obłożenia podczas trwania wakacji lub ferii zimowych. Możliwe, że nie pozwoli to na odbicie sobie wszystkich poniesionych przez ostatni rok kosztów, ale z pewnością ułatwi utrzymanie biznesu i lepszy start w kolejne, oby już nie pandemiczne lata.

Żeby umożliwić turystom booking z bonem turystycznym, należy dopełnić szeregu formalności. Nie są one trudne, ale należy pamiętać o wszystkim, żeby cała sprawa zakończyła się pozytywnie. Dzięki temu obiekt znajdzie się na specjalnej liście na stronach rządu, ale także uzyska status obsługującego bon na licznych portalach noclegowych. Należy jednak pamiętać o tym, że w każdym z takich miejsc należy go zgłosić samodzielnie i na bieżąco aktualizować dane.

Jakie formalności są konieczne?

Tak naprawdę nie ma tego wiele. Wystarczy posiadać profil na ZUSowskiej Platformie Usług Elektronicznych nazywanej PUE. Należy zarejestrować tam posiadany obiekt noclegowy i z pozycji otrzymanego statusu menadżera profilu upoważnić personel, który będzie obsługiwać booking z bonem turystycznym. Wystarczy, że przedsiębiorca figuruje w CEIDG i jako PKD ma podaną działalność zajmującą się świadczeniem usług hotelarskich. Posiadacze różnych obiektów muszą się zarejestrować tylko raz, ponieważ lista podmiotów, które akceptują bony obejmuje przedsiębiorców, a nie konkretne hotele lub pensjonaty.

Rezerwacja z bonem turystycznym odbywa się za pośrednictwem posiadanego przez beneficjenta programu kodu płatniczego. Wystarczy, że osoba akceptująca płatność wpisze go do dedykowanej temu celowi aplikacji, by turysta otrzymał weryfikujący kod SMS, który także należy umieścić w systemie. Dzięki temu procesowi następuje szybka weryfikacja, a płatność pojawi się na koncie w ciągu 14 dni roboczych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here