Ogromna dostępność kursów językowych sprawia, że dokonanie wyboru nie jest rzeczą łatwą. Znacznie sprawę ułatwia wprowadzenie metodologii poszukiwań. Analiza pewnych aspektów pozwala spojrzeć krytycznie na ofertę i wybranie szkoły, która oferuje kurs hiszpańskiego dopasowany jednostkowo do sytuacji kursanta. Rozpatrzmy dwa z bardzo ważnych pytań.
Dlaczego chcemy uczyć się języka obcego?
Każdy potencjalny student powinien jasno określić cel i odpowiedzieć sobie na pytanie – „do czego jemu potrzebny jest kurs hiszpańskiego?”. Pierwsze i najważniejsze pytanie pozwoli na określenie charakteru poszukiwanego cyklu szkoleniowego i perspektywy czasowej.
Jeden kurs hiszpańskiego nierówny drugiemu, dlatego oferta rynku jest dość rozbudowana, tak by dopasowanie było jak najlepsze dla poszukujących wiedzy.
Jeśli uczeń nie miał styczności z językiem w przeszłości, należy poszukiwać kursów hiszpańskiego od podstaw.
Dla tych, których goni czas trzeba poszukać kursu intensywnego pozwalającego jak najszybciej poznać podstawy i wdrożyć nawyk używania języka. Kursy przyspieszone organizowane są w wielu konfiguracjach. Ich intensywność uzależniona jest potrzeb kursantów.
Dlatego superintensywne kursy języka hiszpańskiego nie są rzadkością.
Kursy przygotowujące do egzaminów kwalifikacyjnych potwierdzonych przez organizacje certyfikujące wymagają zwykle specjalnego przygotowania. Ośrodki kształcenia oferują cykle zsynchronizowane z kalendarzem egzaminacyjnym organizacji certyfikujących.
Niezwykle popularnym profilem jest język obcy w biznesie oferowany jako kurs indywidualny lub zbiorowy.
Czas trwania kursów językowych
Odpowiadając celowo na pierwsze pytanie, odpowiedź na drugą część rozważań pojawia się niejako automatycznie.
To ile czasu potrzeba na zdobycie wiedzy zależy zatem od:
– dotychczasowej znajomości języka obcego
– intensywności szkolenia
– oczekiwanego poziomu zamykającego etap nauki.
Z doświadczenia szkół językowych wiadomo, że w zależności od poziomu wyszkolenia, średnia liczba godzin lekcyjnych jest zwykle na stałym poziomie wynikającym z opracowań statystycznych.
Zestawienie dla poszczególnych poziomów:
– A1 – od 70 do 100 godzin;
– A2 – od 90 do 150 godzin;
– B1 – od 155 do 210 godzin;
– B2 – 220 godzin;
– C1 – 250 godzin;
– C2 – od 350 do 460 godzin.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy International House Wrocław.