Własne wizytówki firmowe są ważnym elementem budowania pozytywnego wizerunku firmy. Posiadanie ich świadczy o naszym profesjonalizmie i poważnym podejściu biznesowym. Ułatwiają kontakt z klientami i są skuteczną formą reklamy. Inwestycja w wizytówki na pewno się opłaci, a koszty wydruku nie muszą być wysokie. Kiedy dajemy komuś wizytówkę, koniecznie chcemy zrobić dobre wrażenie, dlatego warto wybrać te najwyższej jakości.
Wizytówki firmowe – czy to jeszcze ma sens?
Mówi się, że jeśli nie ma nas w sieci, to nie ma nas w ogóle. Coraz częściej można zaobserwować przenoszenie wielu aspektów życia właśnie do Internetu. Dotyczy to w równym stopniu działalności zawodowej, co prywatnej. Reklama, promocja i kontakt z podwykonawcami coraz częściej koncentrują się w Internecie. Dzięki temu dystans się skraca, a możliwości zwiększają. Poszerzają się horyzonty i pole manewru, pojawiają się pracownicy i wiele innych nowości w działalności firmy.
Wizytówki klasyczne – jednostronne
Forma wizytówki, którą wybierzesz, zależy głównie od Ciebie i obszaru Twojej działalności. Jeśli zależy Ci na czymś klasycznym, warto wybrać wizytówki jednostronne, idealne do prezentacji danych osobowych lub informacji o firmie. Klasyczne wizytówki jednostronne są stylowe i zawierają jedynie informacje potrzebne klientowi, dzięki czemu nie musisz się martwić o zapełnienie ich niepotrzebnymi rzeczami.
Zalety wizytówek dwustronnych
Wizytówki dwustronne dają znacznie szerszy wachlarz możliwości. Są idealne dla osób, które chcą zawrzeć w nich treść wykraczającą poza podstawowe dane osobowe, ponieważ są drukowane dwustronnie. Na jednej z nich można umieścić na przykład logo firmowe, bądź przyciągającą wzrok grafikę. Jeśli jednak chcemy jasno określić cel i ofertę naszej firmy, warto wypełnić strony treścią, informując klienta o głównym zastosowaniu naszej działalności. Wizytówki dwustronne doskonale sprawdzają się np. w branży kosmetycznej.
Wygląd i jakość wizytówek
Wizytówki mogą być wykonane w różnych technikach poligraficznych – foliowane, bez folii oraz na wielu typach papieru – karton, papier kredowy.
Wizytówki foliowane charakteryzują się trwałością, natomiast wizytówki matowe charakteryzują się atrakcyjnym wyglądem i są odporne na zabrudzenia. Dla osób chcących znacząco wyróżnić profil swojej firmy idealnym rozwiązaniem będą wizytówki z nietypowymi technikami wykończenia, gdyż już na pierwszy rzut oka zainteresują i przyciągną uwagę. Laminat stanowi dodatkowe zabezpieczenie druku. Do wyboru mogą być także wizytówki składane, choć dużo rzadziej wybierane. Inwestując w wizytówki, trzeba zadbać o każdy szczegół, nawet najmniejszy, tak aby całość stanowiła spójną całość i przekazywała wszystkie najważniejsze informacje dla klienta.
Jak powinien wyglądać projekt wizytówki firmowej
Świat biegnie do przodu i niektóre formuły, choć ustanowione dawno temu i uświęcone przez tradycję, muszą ulec pewnym zmianom, zgodnym z duchem czasu. Dotyczy to również wizytówek, które zawsze należy dostosować do okoliczności.
Zanim zaczniesz wdrażać to w życie, odpowiedz sobie na kilka pytań. Najważniejsze jest określenie, jakie wartości chcemy przekazać poprzez naszą wizytówkę. Istotne jest także zachowanie spójności wizualnej. Drukowanie wizytówek firmowych może być z gotowych szablonów, ale możesz zadecydować, czy to będzie własny projekt. Niektóre firmy korzystają z dwóch rodzajów wizytówek. Jeden z nich służy celom marketingowym, a drugi stanowi źródło informacji. Warto jednak zastanowić się, czy takie rozwiązanie na pewno pasuje do strategii oraz formatu naszej firmy. Warto wiedzieć, że drukowane wizytówki są miniaturową prezentacją naszej marki.